Jumaat, 20 Januari 2012


Assalamualaikum,

"5 minit lagi lah aku solat,
penat, aku dah lah kerja dari pagi tadi.."

"Solat maghrib tu kan singkat masanya,
segerakanlah.."

"Kejaplah, aku penatlah.. 
kau faham kan aku cakap?.."

"Faham,
ok aku minta maaf.."

"Apasal kau minta maaf?
bukan kau buat salah pun..
salah aku kan lewatkan solat.."

"Ye, tapi aku nak minta maaf juga..
andai katalah kan, 
5 minit waktu kau nak rehat ni..
tiba-tiba nyawa aku ditarik macam mana?
aku tak nak nanti, aku mati, aku buat kau terasa hati dengan aku..
nanti seksa aku kat sana nak cari kau, nak minta maaf..
sedangkan kau dan aku alam tak sama.."

"Woi, janganlah merepek..
aku tak ambik hatilah..
aku tahu salah aku..
aku pun minta maaf juga.."

"Yup, aku pun silap juga..
cuma kita tak jangka kan apa akan terjadi 5 minit lagi..
sama macam bola,
dengan masa 5 minit tu macam-macam kita tak jangka..
5 minit bermacam perkara terjadi yang kau dengan aku tak duga,
dalam 5 minit banyak orang mati disana sini,
dalam 5 minit persahabatan yang bertahun dibina, boleh putus macam tu je,
dalam 5 minit juga boleh putus ikatan saudara,
terlalu lama 5 minit tu beb,
tak siapa yang tahu semua rahsia dalam 5 minit tu..
sebab tu sebelum apa-apa, aku minta maaf kat kau,
aku pun banyak buat dosa..
jadi tak naklah aku rasa terbeban lagi dosa aku dengan kau.."

"Kau dalam cerita kau ada je macam tuju kat aku kan?

"Err, mana ada..
aku cerita pasal aku lah ni..
5 minit yang menjadi misteri, 
kan..kan..? hehe.."

"Yelah,
kau ada je ayat nak kenakan aku balik.."

"Hehe..
rilekslah,
kau kan kawan aku..
so kenalah selalu tegur kan.."

"Errrmm, yelah.."

* Tiada siapa yang tahu apa akan terjadi dalam masa 5 minit selepas ini. Selesaikanlah apa yang tertangguh, selagi ada masa..Segerakan dan usah ditangguhkan..
 Reply to This

Tiada ulasan: