Ahad, 29 Januari 2012


3 Kebaikan Dan 3 Keburukan Blog

Ok geng,kalau nak di ceritakan kebaikan dan keburukan blog ni sebenarnya bergantung kepada user itu sendiri,jika user menggunakan blognya dengan baik maka baiklah jugak blog tersebut,begitu juga  sebalik nya.
Aku rasa kalau blog ni boleh bercakap  mesti dia membebel depan-depan muka korang sebab guna dia untuk buat hal-hal yang tak baik.Percayalah.Hehehehe.
Kalau nak story-story semua kebaikan dan keburukan blog ni aku rasa banyak  kot,tapi dalam entry ni aku just senaraikan 3 kebaikan dan 3 keburukan je.Ermm…yang lain-lain tu korang kena cari sendiri lah.Teheeee.
3 Kebaikan Menggunakan Blog :
1.Dapat Menjana Pendapatan.Daripada  Layan Facebook,Myspace,Twitter Baik Buat Blog Sebijik,Dapat Jugak Hasil.
2.Dapat Menyebarkan Ilmu Yang Bermanfaat.Ni Kira Semacam  Amal Jariah BuatDiri Kita Sendirilah. Setiap Ilmu Yang Kita Sampaikan Akan Kita Peroleh Pahala Dan Sekali Gus Menjadi Bekalan Untuk Kita Ketika Bertemu Tuhan Kelak.Sampaikanlah Walaupun Sepotong Ayat.
3.Melatih Jari-Jemari Kita Menaip Dengan Lebih Speed Dan Lebih Tepat.Mungkin Dengan Cara Penulisan Blog Kita Akan Dapat  Mengurangkan Gaya Patuk Mematuk Keyboard Yang Sering Kali Kita Amalkan Pada Hari-Hari Yang Lepas.Hehehe.
3 Keburukan Menggunakan Blog :
1.Buat Fitnah Sana Sini,Fakta Yang Menyeleweng Dari Fakta Yang Sebenar,Maklumat Tulah Nilah Semuanya Salah.Hampessss.
2.Kerana Mahu Menjatuhkan Maruah Seseorang atau Caci Maki Orang Yang Di Benci.Contoh Macam Dalam Politik Sekarang.
3.Menyebarkan Cite-Cite Lucah atau Menyebarkan Gambar-Gambar Yang Berunsurkan P*rno.Teheee.
So geng,gunalah blog dengan penuh rasa berhemah dan rasa ramah-tamah.Jangan sesekali mencemarkan dunia blog dengan hal-hal yang Annoying.{Pesanan dari penaja}

1 ulasan:

Aku pengembara berkata...

Macam-macam karenah begitulah.. :)