Rabu, 28 Disember 2011

Ahad, 25 Disember 2011

Terkini Bersama: Mengelakkan Peti Sejuk Berbau

Terkini Bersama: Mengelakkan Peti Sejuk Berbau: Mengelakkan Peti Sejuk Berbau Peti sejuk yang tidak bersih akan meninggalkan bau yang kurang menyenangkan. Ikutlah beberapa petua ini. 1...

Buku Nota Cempakamelati: Kuasa penyembuh Sup Ayam

Buku Nota Cempakamelati: Kuasa penyembuh Sup Ayam: Sup ayam adalah makanan enak dan mudah untuk disediakan. Ia juga adalah antara hidangan yang paling disukai oleh rakyat Malaysia. Di sampi...

Buku Nota Cempakamelati: Bebas denggi dengan tanaman pengusir nyamuk

Buku Nota Cempakamelati: Bebas denggi dengan tanaman pengusir nyamuk: Untuk menghalau nyamuk, kebanyakan dari kita menggunakan penyembur nyamuk. Ia hanya bersifat sementara kerana apabila kesan dari penyembur ...

Buku Nota Cempakamelati: Tips untuk tampil sihat dan awet muda

Buku Nota Cempakamelati: Tips untuk tampil sihat dan awet muda: Pada zaman sekarang ini, kadang-kadang kita sukar untuk meneka umur jika dilihat semata-mata dari wajah mereka Ada yang wajah lebih berusia...

Buku Nota Cempakamelati: Tips mencantikkan kulit muka dengan Oat

Buku Nota Cempakamelati: Tips mencantikkan kulit muka dengan Oat: Jika anda bimbang sekiranya krim dan pencuci muka yang berada di parasan itu mengandungi bahan kimia yang akan memudaratkan muka untuk jan...

Buku Nota Cempakamelati: Bahaya duduk terlalu lama di depan komputer

Buku Nota Cempakamelati: Bahaya duduk terlalu lama di depan komputer: Di dalam dunia yang serba moden ini, komputer telah menjadi semakin penting, sama ada untuk tujuan belajar, bekerja, mencari maklumat, berma...

Buku Nota Cempakamelati: Kunyit - untuk melangsingkan badan

Buku Nota Cempakamelati: Kunyit - untuk melangsingkan badan: Kunyit memang tidak asing lagi bagi masyarakat Malaysia dan dunia. Kebanyakan makanan memerlukan campuran kunyit untuk menambah kelazatan ...

Buku Nota Cempakamelati: Kunyit - untuk melangsingkan badan

Buku Nota Cempakamelati: Kunyit - untuk melangsingkan badan: Kunyit memang tidak asing lagi bagi masyarakat Malaysia dan dunia. Kebanyakan makanan memerlukan campuran kunyit untuk menambah kelazatan ...

Buku Nota Cempakamelati: Panduan untuk menurunkan paras kolesterol

Buku Nota Cempakamelati: Panduan untuk menurunkan paras kolesterol: Paras kolesterol yang tinggi adalah tidak baik untuk kesihatan badan dan jantung anda. Selain dari mengurangkan memakan makanan yang mempun...

Buku Nota Cempakamelati: Panduan untuk menurunkan paras kolesterol

Buku Nota Cempakamelati: Panduan untuk menurunkan paras kolesterol: Paras kolesterol yang tinggi adalah tidak baik untuk kesihatan badan dan jantung anda. Selain dari mengurangkan memakan makanan yang mempun...

Buku Nota Cempakamelati: Bebas denggi dengan tanaman pengusir nyamuk

Buku Nota Cempakamelati: Bebas denggi dengan tanaman pengusir nyamuk: Untuk menghalau nyamuk, kebanyakan dari kita menggunakan penyembur nyamuk. Ia hanya bersifat sementara kerana apabila kesan dari penyembur ...

Buku Nota Cempakamelati: Bebas denggi dengan tanaman pengusir nyamuk

Buku Nota Cempakamelati: Bebas denggi dengan tanaman pengusir nyamuk: Untuk menghalau nyamuk, kebanyakan dari kita menggunakan penyembur nyamuk. Ia hanya bersifat sementara kerana apabila kesan dari penyembur ...

OZZY - SERAI WANGI: OZZY SERAI WANGI

OZZY - SERAI WANGI: OZZY SERAI WANGI: Pencuci lantai serai wangi amat berkesan untuk menghalau dan mencegah kehadiran serangga seperti lipas,semut,lalat,nyamuk dan anai-anai. ...

Sabtu, 24 Disember 2011

Salam Pantai Timur: Petua Menghalau Tikus Rumah

Salam Pantai Timur: Petua Menghalau Tikus Rumah: Sekadar Gambar Hiasan Tikus biasanya banyak bersarang di dalam lubang-lubang pada celah-celah rumah dan di atas atap rumah. Kadang-kadang...

Khamis, 22 Disember 2011

Rabu, 21 Disember 2011

TAZKIRAH: Khusyuk dalam solat

TAZKIRAH: Khusyuk dalam solat: Menurut Imam ibnu al-Qayyim dalam bukunya, Madarij as-salikin, khusyuk bermaksud menghadirkan hati ketika solat dengan rasa tunduk dan hina ...

TAZKIRAH: Sebab utama masuk syurga dan neraka

TAZKIRAH: Sebab utama masuk syurga dan neraka: Rasulullah saw pernah ditanya tentang sebab paling banyak yang mengakibatkan orang masuk syurga , Nabi menjawab, takwa kepada Allah dan ak...

TAZKIRAH: Kelebihan Hari Jumaat

TAZKIRAH: Kelebihan Hari Jumaat: Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sebaik-baik hari yang terbit matahari ialah hari Jumaat. Pada hari it...

TAZKIRAH: Kelebihan Hari Jumaat

TAZKIRAH: Kelebihan Hari Jumaat: Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sebaik-baik hari yang terbit matahari ialah hari Jumaat. Pada hari it...

TAZKIRAH: Perniagaan yang tidak pernah rugi

TAZKIRAH: Perniagaan yang tidak pernah rugi: Allah berfirman, "Sesungguhnya orang yang selalu membaca kitab Allah dan mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian daripada rezeki yang K...

TAZKIRAH: Jangan makan dan minum macam syaitan

TAZKIRAH: Jangan makan dan minum macam syaitan: Nabi bersabda, "Jika salah seorang dari kalian hendak makan, makanlah dengan tangan kanan . Dan apabila ingin minum, minumlah dengan tangan...

TAZKIRAH: Berjabat Tangan

TAZKIRAH: Berjabat Tangan: Dari Anas bin Malik, Kami bertanya kepada Nabi saw., wahai Rasulullah, adakah boleh kami membungkukkan badan kepada orang yang kami temui? R...

TAZKIRAH: Doa bila hujan

TAZKIRAH: Doa bila hujan: Allahumma soi yiban naa fi'a Maksudnya : Ya Allah, jadikanlah ia hujan yang bermanfaat. (HR Bukhari). Dalam riwayat Ibnu Majah, Nabi saw...

TAZKIRAH: Masukkan air ke dalam hidung

TAZKIRAH: Masukkan air ke dalam hidung: Istinsyaq ialah memasukkan atau menyedut air ke dalam hidung dan selepas itu istinsyar mengeluarkannya semula. Nabi Muhammad s.a.w. bersabd...

TAZKIRAH: Berdebat

TAZKIRAH: Berdebat: Sabda Rasulullah, "Aku menjamin dengan sebuah istana yang terdapat di tepi syurga bagi orang yang meninggalkan perdebatan walaupun dia bena...

TAZKIRAH: Berdebat

TAZKIRAH: Berdebat: Sabda Rasulullah, "Aku menjamin dengan sebuah istana yang terdapat di tepi syurga bagi orang yang meninggalkan perdebatan walaupun dia bena...

Isnin, 19 Disember 2011

Perawatan kulit dengan bahan alami tradisional

-MASKER MELATI
Menjaga kulit tetap awet muda, menyegarkan dan menenangkan kulit.
-MASKER KOPI
Menghaluskan kulit, membuat kulit lebih cerah, menghilangkan lelah pada kulit, mempercepat pengelupasan sel kulit mati.
-MASKER SUSU
Membantu memutihkan kulit, melemaskan kulit yang kaku, membuat warna kulit lebih bercahaya, menghilangkan bekas luka dan mencegah kulit keriput.
-MASKER STRAWBERRY
Menunda proses penuaan, melindungi sel tubuh dari kanker, menyehatkan kulit.
-MASKER RUMPUT LAUT
Mencegah terjadinya penuaan dini, mencerahkan kulit, dan menghilangkan noda-noda di kulit, serta menjadikan kulit lebih bercahaya.
-MASKER PEMUTIH
Menjaga kulit tetap awet muda, mencerahkan dan melembutkan kulit.
-MASKER LUMPUR
Mengangkat kulit mati dan kotoran, menjaga kelembaban, elastisitas, dan kesehatan kulit, dengan antioksida.
-MASKER KUNING
Untuk kulit bermasalah seperti jerawat, flek hitam, melembutkan kulit, meratakan & mencerahkan warna kulit, merangsang pertumbuhan sel kulit baru.
-MASKER GREENTEA
Membantu mencegah kanker kulit, mengangkat sel kulit mati dan kotoran, memberi nutrisi pada kulit, memperbaiki sirkulasi O2 dan peredaran darah tepi, memutihkan kulit, menjaga kelembaban kulit, mencegah kulit keriput dan menghilangkan bekas jerawat dan flek-flek.
-MASKER COKLAT
Melembabkan kulit dari AC, melindungi kulit dari polusi, melembutkan dan menghaluskan kulit.
-MASKER BENGKOANG
Memutihkan kulit secara alami (struktur warna kulit aslinya), kulit tampak bersih, segar, sehat dan memiliki efek mengencangkan.
Lulur Melati
Menjadikan kulit putih, bersih halus.
Lulur Bengkoang
Mengangkat kulit mati, komposisi mineral bengkuang mengandung zat pembersih yang sempurna untuk kulit kusam, serta dapat memutihkan kulit secara alami. Kulit nampak bersih, sehat dan segar.
Lulur Susu
menghaluskan dan meremajakan kulit.Susu dikenal sebagai substansi yang dapat mempertahankan kulit agar tetap putih berseri, lembut dan kenyal.
Lulur strawberry
Buah yang satu ini banyak mengandung asam salisilat (salah satu jenis asam beta-hidroksi) yang membantu mengencangkan kulit), serta vitamin B, C, E, dan K. Lulur strawberry selain untuk mengencangkan kulit juga menyehatkan dan meremajakan kulit. Cocok digunakan hampir oleh semua jenis kulit. Wewangiannya yang khas menjadikan lulur ini cocok untuk terapi relaksasi.
Lulur Kopi
Menghaluskan kulit, membuat kulit lebih cerah. Menghilangkan lelah pada kulit, memperbaiki sirkulasi O2 dan peredaran darah tepi.
Lulur Coklat
Menjadikan kulit halus dan lembut, bagus untuk kulit yang sering diruangan AC.
Lulur Lavender
Menghaluskan kulit, memberikan nutrisi pada kulit,
keharumannya dapat menenangkan pikiran (relaksasi) dan anti nyamuk.
Lulur Mawar
Menghaluskan kulit, memberikan nutrisi pada kulit, dan menjadikan kulit halus.
Lulur Avocado
Melembabkan kulit, mencerahkan kulit dan meratakan warna kulit.
Lulur Rumput Laut (Seaweed)
Memberikan nutrisi pada kulit, menghaluskan kulit dan menghilangkan bau badan.
Lulur Lemonade
Untuk detox dan body slimming, mengandung vit E berfungsi untuk menetralkan kulit berminyak, membantu mengangkat sel-sel kulit mati,
menghancurkan lemak dibawah kulit, dan mencegah keriput pada kulit.

khasiat daun dan buah

Khasiat buah dan daun

  • Lidah Buaya (Aloe vera L.) Khasiat : untuk menghaluskan kulit, mengatasi jerawat, flek hitam, menyuburkan dan menguatkan rambut, meningkatkan daya tahan tubuh, sakit kepala, pusing, dan lain-lain. - Lignin yang terkandung dalam gel lidah buaya mampu meresap ke dalam kulit dan menahan hilangnya cairan tubuh dari permukaan kulit, dengan demikian kulit tidak cepat kering dan terjaga kelembabannya.

  • Alpokat (Persea gratissima Gaertn.) Buah alpukat berkhasiat melembabkan kulit kering, sariawan, dan menurunkan kolesterol (asal tidak pakai gula/madu/susu). - Kandungan lemak pada alpukat sangat baik untuk perawatan kulit wajah, terutama kulit kering.

  • Temu Lawak (Curcuma xanthorrhiza Roxb.) Khasiat : meningkatkan stamina, jerawat, gangguan lambung dan hati, gangguan haid, anemia, dan lain-lain - Rimpang temulawak mengandung kurkumin yang berfungsi sebagai antiradang, hepatoprotektor (melindungi hati dari kerusakan), dan antibakteri.
  • Kiwi (Actinidia chinensis) khasiat : meningkatkan stamina tubuh, mencegah kanker, kecantikan kulit, mempercepat penyembuhan, dan lain-lain - Buah kiwi mengandung vitamin C yang sangat tinggi sehingga baik sebagai antioksidan dan meningkatkan daya tahan tubuh.

  • Mengkudu (Morinda citrifolia L.) khasiat : meningkatkan stamina, kolesterol tinggi, hipertensi, kegemukan, pelembut kulit, ketombe, mencegah kanker, dan lain-lain. - mengandung damnachanthal yang berfungsi sebagai antikanker - mengandung terpenten yang berfungsi dalam peremajaan sel.
  • Wortel (Daucus carota) khasiat : untuk kesehatan mata, radang kulit, mencegah kanker, meningkatkan stamina, menurunkan kolesterol, mencegah keracunan logam berat, dan lain-lain. - Mengandung beta-karoten yang berkhasiat sebagai antioksidan, memerangi radikal bebas, dan meningkatkan kesehatan tubuh.
  • Sambiloto (Andrographis paniculata) Khasiat : sebagai antiradang, jerawat, hepatitis, kencing manis, bronkhitis, keputihan, demam, influenza, meningkatkan daya tahan tubuh, dan lain-lain.
  • Pegagan (Centella asiatica Urb.) Khasiat : meningkatkan daya ingat, meningkatkan stamina, radang kulit, demam, susah tidur, bronkhitis, batuk darah, flek paru-paru, dan lain-lain mengandung Asiaticoside, asiatic acid dan madecassic acid yang mampu mempercepat pembentukan kolagen yang turut berperan dalam proses penyembuhan luka.
  • Daun dewa (Gynura pseudo-china) Khasiat : gangguan haid, kista, meningkatkan sirkulasi darah, kolesterol tinggi, hipertensi, mencegah tumor, dan lain-lain.

  • Kencur (Kaempferia galanga) Khasiat : meningkatkan stamina, bau mulut, batuk, masuk angin, perut kembung, nyeri haid, dan lain-lain. Komponen etil-p-metoksisinamat yang terdapat pada minyak atsiri kencur mempunyai efek melindungi kulit.

Ahad, 18 Disember 2011

-----=(@ miESyapage: PETUA-PETUA BERGUNA

-----=(@ miESyapage: PETUA-PETUA BERGUNA: * PETUA-PETUA INI PETIAKN DARIPADA BEBERAPA WEBSITE. KEBERKESANANYA TIDAK DIJANJIKAN. HANYA UNTUK BERKONGSI SAHAJA. ~ SELAMAT MENCUBA ~ Men...

TAZKIRAH: Kelebihan Akhlak yang baik

TAZKIRAH: Kelebihan Akhlak yang baik: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam pernah ditanya tentang sebab paling banyak yang mengakibatkan orang masuk syurga? Baginda menjawab...

TAZKIRAH: Cara ucap terima kasih

TAZKIRAH: Cara ucap terima kasih: Rasullullah sollallohu alaihi wasallam bersabda: “Sesiapa yang diberikan perbuatan kebaikan kepadanya lalu dia membalasnya dengan mengatakan...

TAZKIRAH: Mampukah buat 1000 kebajikan sehari ?

TAZKIRAH: Mampukah buat 1000 kebajikan sehari ?: Rasulullah saw. pernah bersabda, "Sanggupkah kalian mengerjakan seribu kebajikan setiap hari ?" Maka bertanya salah seorang, "Bagaimana cara...

TAZKIRAH: Mampukah buat 1000 kebajikan sehari ?

TAZKIRAH: Mampukah buat 1000 kebajikan sehari ?: Rasulullah saw. pernah bersabda, "Sanggupkah kalian mengerjakan seribu kebajikan setiap hari ?" Maka bertanya salah seorang, "Bagaimana cara...

TAZKIRAH: Panduan untuk menjadi Isteri Solehah

TAZKIRAH: Panduan untuk menjadi Isteri Solehah: Dari Aisyah ra yang menceritakan; Aku bertanya Rasulullah; "Siapakah yang paling besar haknya ke atas seorang perempuan?". Jawab Nabi; "Sua...

TAZKIRAH: Doa elak risau, sedih, lemah, malas, takut, lokek,...

TAZKIRAH: Doa elak risau, sedih, lemah, malas, takut, lokek,...: Allah humma innii a’uu zubika minal hammi wal hazan, wa a’uu zubika minal ’ajzi wal kasasl,wa a’uu zubika minal jubni wal bukhl, wa a’uu zu...

TAZKIRAH: Doa bila hujan

TAZKIRAH: Doa bila hujan: Allahumma soi yiban naa fi'a Maksudnya : Ya Allah, jadikanlah ia hujan yang bermanfaat. (HR Bukhari). Dalam riwayat Ibnu Majah, Nabi saw...

Produk Berkualiti. Jaminan Wang Dikembalikan. Anda mahu produk yang berkualiti?: Dish Drop - Serbaguna

Produk Berkualiti. Jaminan Wang Dikembalikan. Anda mahu produk yang berkualiti?: Dish Drop - Serbaguna: Dish Drop 1 liter untuk penggunaan beberapa bulan sehingga 6 bulan. Hanya 10 pam dan cairkan di dalam botol 500 liter untuk penggunaan semin...

EMYU LOVE HSY: MEMUTIHKAN BAJU PUTIH YANG TELAH LUNTUR

EMYU LOVE HSY: MEMUTIHKAN BAJU PUTIH YANG TELAH LUNTUR: Tips dan Cara Memutihkan Baju / Pakaian Putih yang Kusam Menjadi Kuning dan Usang Dimakan Waktu - Pendidikan Tata Busana ...

SEBANDI's BLOG: Punca Sakit Kaki

SEBANDI's BLOG: Punca Sakit Kaki: Punca Sakit Kaki Anda seorang kaki ' shopping ' dan mampu berdiri dan berjalan berjam-jam lamanya? Jika ya, sememangnya kaki anda mer...

Jumaat, 16 Disember 2011

Fan Dj Lin Cinta Mania: Jom meriahkan sambutan hari lahir DJ Lin!!!

Fan Dj Lin Cinta Mania: Jom meriahkan sambutan hari lahir DJ Lin!!!: TEMPAT: RED BOX RIA, SOGO KL. TARIKH: 30 DIS 2011 (JUMAAT) MASA: 6.00 PM BAYARAN: RM35 SEORANG TERHAD KEPADA 60 ORG SAHAJA!! CEPAT!!! ...

Fan Dj Lin Cinta Mania: Jom Baca Bicara Cinta DJ Lin..

Fan Dj Lin Cinta Mania: Jom Baca Bicara Cinta DJ Lin..: Anda peminat setia Dj Lin? Sentiasa ikuti Suria Cinta di Suria FM dan tidak pernah 'miss' pun untuk dengar suara emas Dj Lin di radio..jom i...

Ahad, 11 Disember 2011

seri: KEBERSIHAN DAPUR

seri: KEBERSIHAN DAPUR:            1. Kebersihan harus diberi perhatian kepada tempat penyediaan masakan dan paling penting, kepada tukang masak. Basuh tangan denga...

Sabtu, 10 Disember 2011

Ust Azhar Idrus- Hati Di Hasut Syaitan / Pukul Anak Degil

Minda Akob: Tatacara Solat Gerhana Cara Nabi

Minda Akob: Tatacara Solat Gerhana Cara Nabi: SOLAT GERHANA (KUSUF & KHUSUF) Oleh Mohd Yaakub bin Mohd Yunus (Dinukil dari buku saya bertajuk Panduan Solat Sunat Cara Nabi S.A.W.) Ger...

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Bawang Putih Pelengkap Kehidupan.

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Bawang Putih Pelengkap Kehidupan.: Teringat saya sewaktu zaman budak-budak dulu, kalau saya makan saya akan pilih semua rempah yang kasar-kasar seperti hirisan bawang putih, b...

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Bagaimana Hendak Menjaga Kesihatan Diri?

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Bagaimana Hendak Menjaga Kesihatan Diri?: Sebut sahaja kesihatan semua orang akan kata aku sihat saja. Tapi apakah realiti sebenar kesihatan keatas diri sendiri? Pada pandangan saya...

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Adushh....Sakit Kepala.

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Adushh....Sakit Kepala.: Ermm....ayat yang selalu kita dengar yang mempunya dua maksud. Maksud yang pertama kepala kita berdenyut-denyut sakit. Dan maksud yang kedua...

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Ahh...Kenapa Aku Cepat Letih, Tak Bertenaga Lagi?

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Ahh...Kenapa Aku Cepat Letih, Tak Bertenaga Lagi?: Saya kerap kali ditanya kenapa orang sakit lukimia/leukemia cepat letih? Tak larat nak buat kerja dan sebagainya. Sebenarnya apabila kita d...

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Ubi Kayu Penawar Lukimia (Leukemia)

Tips Menjaga Kesihatan Bersama Syarih.: Ubi Kayu Penawar Lukimia (Leukemia): Mungkin anda semua kenal dengan gambar ini. Ya semua orang kenal. Inilah ubi kayu yang banyak di gunakan semasa zaman pendudukan Jepun di Ta...

Tips Membersihkan Dapur

Tips Membersihkan Dapur
ASSALAMUALAIKUM...

BERTEMU LAGI KITA DI POST KALI INI.

LETIH ! PENAT! RASANYA LAGI PENAT SEHARIAN DI RUMAH, MENGURUSKAN RUMAHTANGGA BERBANDING 24 JAM DI OFIS.

APA AGAKNYA CARA ATAU TIP UNTUK RASA SERONOK SEMASA MENGURUSKA RUMAHTANGGA DI HARI CUTI. MAKLUMLAH.... CUTI HUJUNG MINGGU JER , KERUT DAH MUKA NI! 
HARAP KAWAN-KAWAN DAPAT MEMBERIKAN IDEA DAN TIP YER...

SEKIAN TERIMA KASIH.

TryMasak - Kebersihan Di Dapur

TryMasak - Kebersihan Di Dapur

Jumaat, 9 Disember 2011

-----=(@ miESyapage: PETUA-PETUA BERGUNA

http://miesyapage.blogspot.com/2010/07/petua-petua-berguna.html?spref=bl: * PETUA-PETUA INI PETIAKN DARIPADA BEBERAPA WEBSITE. KEBERKESANANYA TIDAK DIJANJIKAN. HANYA UNTUK BERKONGSI SAHAJA. ~ SELAMAT MENCUBA ~ Men...

Khamis, 8 Disember 2011

Afiqah's Journey: Hutan Lipur Berkelah

Afiqah's Journey: Hutan Lipur Berkelah: 10 November 2010 Air Terjun Hutan Lipur Berkelah Maran, Pahang Hutan Lipur Berkelah ada air terjun 7 tingkat. Air jernih & sejuk. Tapi samp...

Afiqah's Journey: Hutan Lipur Berkelah

Afiqah's Journey: Hutan Lipur Berkelah: 10 November 2010 Air Terjun Hutan Lipur Berkelah Maran, Pahang Hutan Lipur Berkelah ada air terjun 7 tingkat. Air jernih & sejuk. Tapi samp...

Jumaat, 2 Disember 2011

Info Busana: Tips Menyimpan Pakaian Kesayangan Anda

Info Busana: Tips Menyimpan Pakaian Kesayangan Anda: Pakaian ketika digunakan sebaiknya nampak rapi dan bersih. Menyimpan pakaian dengan baik dan benar adalah salah satu faktornya. Untuk menyim...

Cleansing Dirty Pores Part 2: It gets painful and gross, AGAIN!

Homemade Pore Strips: Do they work?

How to clear Blackheads dirty Pores on Nose

DIY : Removing Blackheads in an Easy and Cheap Way

Eliminate Blackheads On Nose - easier than ever!

Eliminate Blackheads On Nose - easier than ever!

Quick Tomato Mask

Quick Tomato Mask

Quick Tomato Mask

Masker Putih Telur (Egg White Mask)

Tips kecantikan Noryn Aziz

Tips kecantikan Zila Bakarin

Home Workout !!!SIX PACK ABS!!! How to gain muscle and lose fat FAST (no...

Panduan Kempiskan Perut, Peha

Solat Sembahyang - PetuaMelayu.Com

Petua Untuk Mewangikan Rambut

Petua Untuk Mewangikan Rambut

De`Puteri Creations: Penyangkut tudung & selendang

De`Puteri Creations: Penyangkut tudung & selendang: Tips Menjaga & Menyimpan Tudung Tudung harus dibasuh menggunakan pelembut dan elakkan cahaya matahari semasa menjemur tudung agar awning Th...

Hari-Hari Yang Terindah: Petua - Untuk menghilangkan kelumumur

Hari-Hari Yang Terindah: Petua - Untuk menghilangkan kelumumur: Anda ada masalah kelumumur... Pasti anda rimas melihat kelumumur berwarna putih diatas bahu baju. Untuk menhilangkannya ambil beberapa biji...

Himpunan Tazkirah: Cara Minum Rasulullah

Himpunan Tazkirah: Cara Minum Rasulullah: Rasulullah Salawatu Alai Wasalam amat menyukai minum madu yang dicampur dengan air sejuk. Amalan ini untuk tujuan amalan kesihatan. Rasulull...

Khamis, 1 Disember 2011

Salam sayang buat semua pembaca ... appa khabar semuanya?? semoga sehat belaka.
Alhamdulillah..hari ini sudah 2 Disember 2011 . Cepatnya masa berlalu dan tak lama lagi akan makin bertambah lah usia kita.

Buat semua kawan-kawan blogger...
Ampun kanlah segala dosa sekiranya ada yang menyakit kan hati, menyentap jiwa!
Kebanyakan artikel yang ada dalam blog saya ini banyak saya ambil dari blog rakan-rakan lain. Mohon share yer...... ianya demi kebaikan bersama .

Sebetulnya tujuan saya menggunakan blog ini untuk menyimpan artikel menarik dan berguna . Orang kata cam diari lah kan! zaman-zaman dulu rajin gak tulis diari. sekarang ni sejak jari jemari dah sebati menekan keyboard , terus jadi malas utk menulis.


Selasa, 29 November 2011

Mengemas Rumah: Bilik tidur atau lubuk tidur!

Mengemas Rumah: Bilik tidur atau lubuk tidur!: Bagi sesetengah orang, bilik tidur adalah tempat rehat utama. Jika begini anggapan kita, maka ruang tidur dihias dengan suasana tenang dan n...

Mengemas Rumah: Energi Mengemas

Mengemas Rumah: Energi Mengemas: Mengikut Islam, antara orang yang paling baik adalah yang lambat marahnya dan cepat pula redanya. Semoga kita tergolong orang2 yang sedemiki...

Mengemas Rumah: Menyusun dokumen dalam fail

Mengemas Rumah: Menyusun dokumen dalam fail: Sewaktu saya belum berkahwin saya memang berminat memfailkan segala dokumen dan surat-menyurat yang saya terima. Satu fail dikhususkan untuk...

Isnin, 28 November 2011

Blog Sikarap: Kenapa emel Yahoo tak boleh bukak? Kena Hack ke?

Blog Sikarap: Kenapa emel Yahoo tak boleh bukak? Kena Hack ke?: Adoi..macam-macam masalah yang menimpa hidup di persimpangan dilema gua ni. Haih..Pertama, adapter laptop gua meletup, gua tak der duit nak ...

Blog Sikarap: Kenapa emel Yahoo tak boleh bukak? Kena Hack ke?

Blog Sikarap: Kenapa emel Yahoo tak boleh bukak? Kena Hack ke?: Adoi..macam-macam masalah yang menimpa hidup di persimpangan dilema gua ni. Haih..Pertama, adapter laptop gua meletup, gua tak der duit nak ...

Blog Sikarap: Kenapa emel Yahoo tak boleh bukak? Kena Hack ke?

Blog Sikarap: Kenapa emel Yahoo tak boleh bukak? Kena Hack ke?: Adoi..macam-macam masalah yang menimpa hidup di persimpangan dilema gua ni. Haih..Pertama, adapter laptop gua meletup, gua tak der duit nak ...

Blog Sikarap: Kenapa emel Yahoo tak boleh bukak? Kena Hack ke?

Blog Sikarap: Kenapa emel Yahoo tak boleh bukak? Kena Hack ke?: Adoi..macam-macam masalah yang menimpa hidup di persimpangan dilema gua ni. Haih..Pertama, adapter laptop gua meletup, gua tak der duit nak ...

Ahad, 27 November 2011

Cara Menyimpan Perkakasan Dapur @ Barang Katering

Cara Menyimpan Perkakasan Dapur @ Barang Katering

MENJARING IMPIAN: TIPS BERJIMAT: Yang Korang perlu RAJIN & MALAS

MENJARING IMPIAN: TIPS BERJIMAT: Yang Korang perlu RAJIN & MALAS: Mari berjimat cermat! Banyak benda yang saya plan nak buat dan beli di masa hadapan. So, banyaklah juga duit yang diperlukan. Sekarang baru...

MENJARING IMPIAN: TIPS BERJIMAT: Yang Korang perlu RAJIN & MALAS

MENJARING IMPIAN: TIPS BERJIMAT: Yang Korang perlu RAJIN & MALAS: Mari berjimat cermat! Banyak benda yang saya plan nak buat dan beli di masa hadapan. So, banyaklah juga duit yang diperlukan. Sekarang baru...

MENJARING IMPIAN: TIPS BERJIMAT: Yang Korang perlu RAJIN & MALAS

MENJARING IMPIAN: TIPS BERJIMAT: Yang Korang perlu RAJIN & MALAS: Mari berjimat cermat! Banyak benda yang saya plan nak buat dan beli di masa hadapan. So, banyaklah juga duit yang diperlukan. Sekarang baru...

Isnin, 21 November 2011

Cahaya Mukmin: Keistimewaan Rasulullah s.a.w.

Cahaya Mukmin: Keistimewaan Rasulullah s.a.w.: Hadis-hadis dibawah ini pula adalah tentang keistimewaan yang baginda perolehi sebagai Rasul dan kita sebagai umatnya. 1- Rasullullah s.a....

Ahad, 13 November 2011

BAJETWANG...Caveat Emptor!: Tips Pinjaman Peribadi Terendah

BAJETWANG...Caveat Emptor!: Tips Pinjaman Peribadi Terendah: Bagi bakal peminjam yang ingin membuat pinjaman di mana-mana institusi kewangan, terdapat beberapa kaedah yang dilaksanakan oleh institusi k...

Khamis, 10 November 2011

ANAK-ANAK IQRA': Ajar Iqra tanpa mengeja

ANAK-ANAK IQRA': Ajar Iqra tanpa mengeja: Cara Iqra ni tak payah dengan kaedah mengeja, hanya dengan kaedah baca aje. Aa..Baa..Taa, Thaa, hah kita yang mengajar pada anak-anak kena ...

Ahad, 6 November 2011

Khamis, 27 Oktober 2011

A.N.D.R.A.G.O.G.I: ATS ?? aper bende tu...

A.N.D.R.A.G.O.G.I: ATS ?? aper bende tu...: Amphetamine ialah analog sintetik ephidrine yang diperkenalkan dalam tahun 2932 sebagai pengekang selera makan. Amphetamine-Type-Stimulants ...

A.N.D.R.A.G.O.G.I: ATS ?? aper bende tu...

A.N.D.R.A.G.O.G.I: ATS ?? aper bende tu...: Amphetamine ialah analog sintetik ephidrine yang diperkenalkan dalam tahun 2932 sebagai pengekang selera makan. Amphetamine-Type-Stimulants ...

KHALIFAH: TANDA-TANDA KIAMAT KECIL TELAH LENGKAP SEMPURNA

KHALIFAH: TANDA-TANDA KIAMAT KECIL TELAH LENGKAP SEMPURNA: Harus diingat, kita sudah pun ‘embrace’ kepada tanda-tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya Dajjal dan Yakjuj & Ma’juj. Dajj...

Senarai Blog-Blog Malaysia: tULAHAN: Gambar senyum syuhada Gaza , bukti kebena...

Senarai Blog-Blog Malaysia: tULAHAN: Gambar senyum syuhada Gaza , bukti kebena...: Renungan kita kali ini ialah tentang detik-detik kehidupan pertama syahid dan detik-detik terakhir terakhir kehidupan mujahid.. Itulah det...

Senarai Blog-Blog Malaysia: tULAHAN: Gambar senyum syuhada Gaza , bukti kebena...

Senarai Blog-Blog Malaysia: tULAHAN: Gambar senyum syuhada Gaza , bukti kebena...: Renungan kita kali ini ialah tentang detik-detik kehidupan pertama syahid dan detik-detik terakhir terakhir kehidupan mujahid.. Itulah det...

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Tips Berblog

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Tips Berblog: Salam semua, ini adalah entri aku yang tak seberapa, al-maklumlah baru pertama,kedua kali menge post di blog sendiri. setelah banyk blog aku...

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Tips Berblog

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Tips Berblog: Salam semua, ini adalah entri aku yang tak seberapa, al-maklumlah baru pertama,kedua kali menge post di blog sendiri. setelah banyk blog aku...

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Ada Apa dengan TEH TARIK anda ???

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Ada Apa dengan TEH TARIK anda ???: Zaman kini, sudah biasa digelar dengan nama di atas, akan tetapi tahukah korang asal usulnya. Teh sebenarnya berasal dari China, ditemui ...

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Ada Apa dengan TEH TARIK anda ???

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Ada Apa dengan TEH TARIK anda ???: Zaman kini, sudah biasa digelar dengan nama di atas, akan tetapi tahukah korang asal usulnya. Teh sebenarnya berasal dari China, ditemui ...

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Ada Apa dengan TEH TARIK anda ???

A.N.D.R.A.G.O.G.I: Ada Apa dengan TEH TARIK anda ???: Zaman kini, sudah biasa digelar dengan nama di atas, akan tetapi tahukah korang asal usulnya. Teh sebenarnya berasal dari China, ditemui ...

Dunia Hidupku... P@kcikLie: Cara Terbaik Untuk Menghilangkan Batuk

Dunia Hidupku... P@kcikLie: Cara Terbaik Untuk Menghilangkan Batuk: Potong bahagian atas limau, sedikit garam dimasukkan ke dalam limau, dan letakkan kembali bahagian atasnya. Wapkan selama 10 minit. Makan ...

Dunia Hidupku... P@kcikLie: Cara Terbaik Untuk Menghilangkan Batuk

Dunia Hidupku... P@kcikLie: Cara Terbaik Untuk Menghilangkan Batuk: Potong bahagian atas limau, sedikit garam dimasukkan ke dalam limau, dan letakkan kembali bahagian atasnya. Wapkan selama 10 minit. Makan ...

sfiqs.blogspot.com: 25 cara pikat awek

sfiqs.blogspot.com: 25 cara pikat awek: mood aku sekarang tengah mencari cinta baru sbb dah single balik. dah lama tinggal cinta2 ni, so sekarang aku dah lupa camna cara nak takel ...

sfiqs.blogspot.com: 25 cara pikat awek

sfiqs.blogspot.com: 25 cara pikat awek: mood aku sekarang tengah mencari cinta baru sbb dah single balik. dah lama tinggal cinta2 ni, so sekarang aku dah lupa camna cara nak takel ...

sfiqs.blogspot.com: 10 langkah mudah selesai hutang

sfiqs.blogspot.com: 10 langkah mudah selesai hutang: huh! aku banyak hutang. hutang study, hutang tv led, personel loan lagik. tu tak termasuk komitment tetap mcm sewa rumah, elektrik, air sem...

sfiqs.blogspot.com: 10 langkah mudah selesai hutang

sfiqs.blogspot.com: 10 langkah mudah selesai hutang: huh! aku banyak hutang. hutang study, hutang tv led, personel loan lagik. tu tak termasuk komitment tetap mcm sewa rumah, elektrik, air sem...

draqulanine: Kelemahan Wanita

draqulanine: Kelemahan Wanita: Bagi kamu yang merasa kaum wanita apalagi kalau status kamu adalah seorang muslimat. Berhati-hatilah,karena ada sebuah kisah manarik buat ...

Cikgu AYU | Sekadar Berkongsi Cerita: INDAHNYA MUTIARA KATA

Cikgu AYU | Sekadar Berkongsi Cerita: INDAHNYA MUTIARA KATA: Sama-sama la kita renung-renungkan, semoga memberi manfaat......indahnya mutiara kata setiap kata memberi makna... "Ilmu itu lebih baik d...

Cikgu AYU | Sekadar Berkongsi Cerita: (TAKZIRAH) KITA SERING LUPA

Cikgu AYU | Sekadar Berkongsi Cerita: (TAKZIRAH) KITA SERING LUPA: 1. Sesiapa yang berwuduk saat ingin tidur dan meminta supaya ALLAH berikan kebaikan dunia dan akhirat pasti akan di kabulkan - Tirmizi. Su...

Cikgu AYU | Sekadar Berkongsi Cerita: (TAKZIRAH) KITA SERING LUPA

Cikgu AYU | Sekadar Berkongsi Cerita: (TAKZIRAH) KITA SERING LUPA: 1. Sesiapa yang berwuduk saat ingin tidur dan meminta supaya ALLAH berikan kebaikan dunia dan akhirat pasti akan di kabulkan - Tirmizi. Su...

Isnin, 24 Oktober 2011

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita: Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, aya...

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita: Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, aya...

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita: Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, aya...

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita: Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, aya...

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita

pemanis kata: 10 Petanda Dia Jodoh Kita: Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, aya...

pemanis kata: BAGAIMANA MENYAYANGI SESEORANG HINGGA HUJUNG USIA

pemanis kata: BAGAIMANA MENYAYANGI SESEORANG HINGGA HUJUNG USIA: 1.Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu hubungan berdasarkan perasaan, ia hanya akan gagal karena per...

pemanis kata: BAGAIMANA MENYAYANGI SESEORANG HINGGA HUJUNG USIA

pemanis kata: BAGAIMANA MENYAYANGI SESEORANG HINGGA HUJUNG USIA: 1.Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu hubungan berdasarkan perasaan, ia hanya akan gagal karena per...

pemanis kata: BAGAIMANA MENYAYANGI SESEORANG HINGGA HUJUNG USIA

pemanis kata: BAGAIMANA MENYAYANGI SESEORANG HINGGA HUJUNG USIA: 1.Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu hubungan berdasarkan perasaan, ia hanya akan gagal karena per...

Khamis, 20 Oktober 2011

Siti Sifir's Share-Out Space: Kekal Fokus Bila Idea Mengganggu

Siti Sifir's Share-Out Space: Kekal Fokus Bila Idea Mengganggu: Bismillah, Kadang-kadang, bila tengah fokus buat kerja kaw-kaw... ada idea baru tiba-tiba datang. Agak-agak, idea...

Siti Sifir's Share-Out Space: Kekal Fokus Bila Idea Mengganggu

Siti Sifir's Share-Out Space: Kekal Fokus Bila Idea Mengganggu: Bismillah, Kadang-kadang, bila tengah fokus buat kerja kaw-kaw... ada idea baru tiba-tiba datang. Agak-agak, idea...

Siti Sifir's Share-Out Space: Khasiat Kurma

Siti Sifir's Share-Out Space: Khasiat Kurma: Bismillah, Khasiat kurma baca dalam slide ini ye : Sebenarnya tadi saya tengok Wanita Hari Ini dan topik perbin...

Bumi serta isinya: Amalan zikir untuk awet muda dan cantik berseri

Bumi serta isinya: Amalan zikir untuk awet muda dan cantik berseri: Setiap wanita pasti ingin kelihatan menarik, tak kira tua atau muda. Menarik dan menawan tak semestinya waktu muda saja, walau berusia, seso...

Bumi serta isinya: Amalan zikir untuk awet muda dan cantik berseri

Bumi serta isinya: Amalan zikir untuk awet muda dan cantik berseri: Setiap wanita pasti ingin kelihatan menarik, tak kira tua atau muda. Menarik dan menawan tak semestinya waktu muda saja, walau berusia, seso...

Bumi serta isinya: Ayat Munjiyat, ayat penyelamat dari berbagai kesul...

Bumi serta isinya: Ayat Munjiyat, ayat penyelamat dari berbagai kesul...: Ayat ini juga dipanggil ayat tujuh. Ianya terdiri dari 7 ayat dari beberapa surah Al-Quran iaitu ayat 51 surah at-Taubah, ayat 107 surah Yun...

Bumi serta isinya: Ganjaran hebat untuk solat sunat subuh

Bumi serta isinya: Ganjaran hebat untuk solat sunat subuh: Solat sunat subuh (sunat fajar) yang sangat mudah, tapi ganjarannya sangat hebat. Berkata Rasulullah SAW "Dua rakaat fajar adalah lebih bai...

Bumi serta isinya: Ganjaran hebat untuk solat sunat subuh

Bumi serta isinya: Ganjaran hebat untuk solat sunat subuh: Solat sunat subuh (sunat fajar) yang sangat mudah, tapi ganjarannya sangat hebat. Berkata Rasulullah SAW "Dua rakaat fajar adalah lebih bai...

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar: Sebagai Amalan Diluaskan Pintu Rezeki dan Menyucikan Hati Dalam hidup kita, ada waktunya pelbagai masalah melanda. Dari soal kewangan, pek...

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar: Sebagai Amalan Diluaskan Pintu Rezeki dan Menyucikan Hati Dalam hidup kita, ada waktunya pelbagai masalah melanda. Dari soal kewangan, pek...

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar: Sebagai Amalan Diluaskan Pintu Rezeki dan Menyucikan Hati Dalam hidup kita, ada waktunya pelbagai masalah melanda. Dari soal kewangan, pek...

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar: Sebagai Amalan Diluaskan Pintu Rezeki dan Menyucikan Hati Dalam hidup kita, ada waktunya pelbagai masalah melanda. Dari soal kewangan, pek...

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar

Bumi serta isinya: Kehebatan istighfar: Sebagai Amalan Diluaskan Pintu Rezeki dan Menyucikan Hati Dalam hidup kita, ada waktunya pelbagai masalah melanda. Dari soal kewangan, pek...

Bumi serta isinya: Surah Al-Waqiah sebagai amalan murah rezeki

Bumi serta isinya: Surah Al-Waqiah sebagai amalan murah rezeki: Ramai antara kita yang mengalami masalah kewangan, duit tidak cukup untuk menampung kehidupan. Pendek kata rezeki selalu sempit. Al-quran ...

Bumi serta isinya: Surah Al-Waqiah sebagai amalan murah rezeki

Bumi serta isinya: Surah Al-Waqiah sebagai amalan murah rezeki: Ramai antara kita yang mengalami masalah kewangan, duit tidak cukup untuk menampung kehidupan. Pendek kata rezeki selalu sempit. Al-quran ...

Bumi serta isinya: Doa untuk menangani anak nakal

Bumi serta isinya: Doa untuk menangani anak nakal: Baca "Ya Latif" sebanayak 7 kali dan hembuskan ke ubun-ubun sewaktu mereka tengah tidur Cuba berbicara dengan baik dan gunakan kaedah memuj...

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir: Menurut Syeikh Hakim Moinuddin Chisti, kita akan mendapat 10 kebaikan kesan dari berzikir. Antaranya ialah: 1. Dapat membente...

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir: Menurut Syeikh Hakim Moinuddin Chisti, kita akan mendapat 10 kebaikan kesan dari berzikir. Antaranya ialah: 1. Dapat membente...

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir: Menurut Syeikh Hakim Moinuddin Chisti, kita akan mendapat 10 kebaikan kesan dari berzikir. Antaranya ialah: 1. Dapat membente...

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir: Menurut Syeikh Hakim Moinuddin Chisti, kita akan mendapat 10 kebaikan kesan dari berzikir. Antaranya ialah: 1. Dapat membente...

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir

Bumi serta isinya: 10 kebaikan dari amalan berzikir: Menurut Syeikh Hakim Moinuddin Chisti, kita akan mendapat 10 kebaikan kesan dari berzikir. Antaranya ialah: 1. Dapat membente...

Rabu, 19 Oktober 2011

aku VS kehidupan: Perangai seperti budak-budak, yang harus kita kek...

aku VS kehidupan: Perangai seperti budak-budak, yang harus kita kek...: salam 1 malaysia.. Lama saya jugak s aya tak post something kat blog ni.. biasa la minggu-minggu terakhir practicle sibuk sikit nak bagi s...

aku VS kehidupan: Tips merancang percutian part 1

aku VS kehidupan: Tips merancang percutian part 1: salam semua. . Di sebabkan sekarang saya begitu excited untuk bercuti untuk menghilangkan stress smasa menjalankan LI, disamping gesaan d...

EKSPRESIRUANG: Hiasan Dalaman Apartment Warna-Warni Pilihan IKEA

EKSPRESIRUANG: Hiasan Dalaman Apartment Warna-Warni Pilihan IKEA: Ramai di antara kita yang tak berani mencuba hiasan dalaman yang berwarna-warni. Dalam entry-entry terdahulu pon banyak aku letak contoh ilh...

EKSPRESIRUANG: Hiasan Dalaman Apartment Warna-Warni Pilihan IKEA

EKSPRESIRUANG: Hiasan Dalaman Apartment Warna-Warni Pilihan IKEA: Ramai di antara kita yang tak berani mencuba hiasan dalaman yang berwarna-warni. Dalam entry-entry terdahulu pon banyak aku letak contoh ilh...

cerita umisofie: Memeluk dan mencium anak sebagai terapi

cerita umisofie: Memeluk dan mencium anak sebagai terapi: image dari sini Saya terpanggil untuk mencoret sesuatu berkaitan gambar hiasan di atas, ekoran 2 hari lepas ada perbincangan mengenainya di...

cerita umisofie: Memeluk dan mencium anak sebagai terapi

cerita umisofie: Memeluk dan mencium anak sebagai terapi: image dari sini Saya terpanggil untuk mencoret sesuatu berkaitan gambar hiasan di atas, ekoran 2 hari lepas ada perbincangan mengenainya di...

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Luka Yang Mendalam..

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Luka Yang Mendalam..: Semalam berlakunya satu keadaan dimana ianya meninggalkan kesan yang mendalam dalam jiwa ini..Perkara ini berlaku mungkin kerana kekhilafa...

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Luka Yang Mendalam..

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Luka Yang Mendalam..: Semalam berlakunya satu keadaan dimana ianya meninggalkan kesan yang mendalam dalam jiwa ini..Perkara ini berlaku mungkin kerana kekhilafa...

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Dugaan Dalam Hidup...

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Dugaan Dalam Hidup...: Hari ini saya melalui satu pengalaman atau keadaan yang dimana saya tak dapat ungkapkan dengan kata-kata..hanya hati dan perasaan ini yang m...

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Alhamdulillah..Ku Bersyukur..

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Alhamdulillah..Ku Bersyukur..: Alhamdulillah..ku bersyukur ke hadrat Mu Illahi kerana dengan limpah kurniaan Mu dapat saya menghadapi rintangan dalam hidup ini..jika sebe...

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Alhamdulillah..Ku Bersyukur..

:: Hidup Ini Adalah Perjuangan Dan Pengorbanan ::: Alhamdulillah..Ku Bersyukur..: Alhamdulillah..ku bersyukur ke hadrat Mu Illahi kerana dengan limpah kurniaan Mu dapat saya menghadapi rintangan dalam hidup ini..jika sebe...

SATU PERJALANAN: Sebak

SATU PERJALANAN: Sebak: Hari ini merupakan hari terakhir seorang rakan baik bertugas di tempat saya bekerja. Kami mengenali antara satu sama lain begitu lama..sejak...

TAZKIRAH: Ayat Seribu Dinar

TAZKIRAH: Ayat Seribu Dinar: * Ayat seribu dinar biasanya dikenali sebagai pelaris atau pemurah rezeki. Ramai peniaga yang mengantung ayat ini di permis perniagaan agar...

TAZKIRAH: Ayat Seribu Dinar

TAZKIRAH: Ayat Seribu Dinar: * Ayat seribu dinar biasanya dikenali sebagai pelaris atau pemurah rezeki. Ramai peniaga yang mengantung ayat ini di permis perniagaan agar...

TAZKIRAH: Doa halau syaitan

TAZKIRAH: Doa halau syaitan: Bersendirian selalu mendatangkan pelbagai persoalan dalam diri kita. Diantara sedar dan tidak sedar kita terfikir siapa yang ...

TAZKIRAH: Jabat Tangan

TAZKIRAH: Jabat Tangan: Nabi saw. bersabda, "Tidaklah dua orang Muslim bertemu kemudian berjabat tangan, kecuali akan diampun dosa-dosa mereka berdua sebelum mereka...

TAZKIRAH: Keluarga diutamakan

TAZKIRAH: Keluarga diutamakan: Dari Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah saw. bersabda, "Satu dinar yang kamu nafkahkan pada jalan Allah, satu dinar yang kamu nafkahkan un...

TAZKIRAH: Pemimpin yang tidak jujur

TAZKIRAH: Pemimpin yang tidak jujur: Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: ”Sesiapa yang diserahkan oleh Allah akan sesuatu urusan dari beberapa urusan pemerintahan kau mus...

TAZKIRAH: Pemimpin yang tidak jujur

TAZKIRAH: Pemimpin yang tidak jujur: Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: ”Sesiapa yang diserahkan oleh Allah akan sesuatu urusan dari beberapa urusan pemerintahan kau mus...